Ogen : Galati 5:22-26
Tema : “Idemi Kesah Si Badia”
Tujun :
-
Gelah
ngawan ni perpulungen meteh tanda-tanda kalak si idemi Kesah Si Badia
-
Gelah
ngawan ni perpulungen ngasup ncidahken ulih Kesah Si Badia ibas kegeluhenna
Ibas Johanes 14 : “Kupindoken me man BapangKu gelah isuruhNa Penampat si deban man bandu
e me Kesah si naksiken kebenaren kerna Dibata, gelah itemaniNa kam rasa lalap”
(ay. 16). “Si nampati, e me Kesah Si
Badia, si isuruh Bapa pagi i bas gelarKu, iajariNa kam kerna kai pe; dingen
ipersingetiNa kam pagi kerna kerina si enggo Kukataken man bandu” (ay. 26).
Ibas kita dalani
kegeluhen bas doni enda, statusta selaku anak-anak Dibata la tertutup
kemungkinan lit godaan ras tantangan sirehna ibas doni enda nari. Bagepe ibas
kegeluhenta e, megati biak-biak doni e lit denga ibas kita amin gia kita nggo
ngaku ngaloken Jesus e jadi Dibata ras juruselamatta. Jelas, kalak si nggo
ngaloken Jesus arus berbeda ras kalak si deban. Perbedaan e labo erbahanca maka
kita menutup diri ntah pe menjauhkan diri ras kalak si deban ntah pe e dalanna
maka kita pang menghakimi teman-temanta
si mungkin erbahan kesalahan (bdk. Gal. 6:1), dungna kita i cap kalak SOMBONG ROHANI (istilah “sombong/
meganjang rukur” pe rusur ipake Rasul Paulus, termasuk ibas suratna man Timotius
selaku anak didikna, bdk. 1 Tim 3:6; Rm. 11:20). Tapi perbedaan si maksud eme jadi “Sira ras Terang” (istilah si cukup populer bas kita).
Gelah ngasup kita jadi
sira ras terang, jenda peranan Kesah Si Badia. Kalak si tuhu-tuhu ngaku ras
ngaloken Jesus jadi Dibata ras Juruselamatna pasti idemi Kesah Si Badia (bdk.
Joh. 14:16; 26). Kai alasenna maka kalak si enggo tek man Jesus pasti idemi
Kesah Si Badia? Ibas Johanes 1:12 “…kalak
si ngaloken Ia dingen tek man baNa; man kalak si bage iberekenNa hak jadi
anak-anak Dibata” (anak-anak Dibata = sekerajangen Dibata) selanjutna
Efesus 1:11-14 “…alu mereken Kesah Si
Badia si enggo ipadankenNa. Kesah e me
jadi jaminen maka sialoken me kai si enggo ipadanken Dibata man anak-anakNa…”.
Selaku anak-anak Dibata, lanai kita si
erkuasa atas dirita tapi Kesah Si Badia. Bagi nina Rasul Paulus ibas Galati
5:16-17, jenda jelas maka lanai perukurenta secara manusia si erkuasa, lanai
sura-surata si erkuasa, ras jelas maka perukuren manusia (sura-sura) erlawanan,
ermusuhen ras Kesah Si Badia. Engkai maka enda duana berlawanen, sebab memang,
tanda-tanda perbahanen erpalasken sura-sura ukur manusia berbeda ras
tanda-tanda kalak si idemi Kesah Sibadia. Enda banci bandingken kita ibas
Galati 5:19-21 ras Galati 5:22-26. Tanda-tanda ulih Kesah Si Badia e me: (1)
lit kekelengen; (2) lit keriahen; (3) lit kemalemen ate; (4) lit kesabaren; (5)
mehuli; (6) setia; (7) meteruk ukur; (8) ngasup engkuasai diri. Kerna erti tanda-tanda
(ciri-ciri) enggo cukup jelas bas kita kerina. Arah perbandingen enda, jelas
maka maksud Paulus gelah kita banci mengevaluasi dirita sekalak-sekalak.
Satu-satunya cara gelah
kita ngasup ncidahken ulih Kesah Si Badia enda, arah kinitekenta. Kalak
erkiniteken, lanai ia sierkuasa bas geluhna tapi Jesus Kristus, Lanai aku si nggeluh, tapi Kristus kap si
nggeluh i bas aku (Gal. 2:20a); perukurenna
secara manusia enggo ibunuhna I kayu persilang rikut ras kerincuhen dagingna
bage pe sura-surana. Erkiteken Kesah Si Badia me si mereken kegeluhen man
banta, e maka lagu langkahta pe arus rikutken peraten Kesah e (Gal. 5:24-25).
chrisnov
mulyanta tarigan sibero
GBKP
Bumi Anggrek - Bekasi
Tidak ada komentar:
Posting Komentar